loading...
مرکز فوریت های دیجیتالی - دیجی 110
دیجی 110 بازدید : 4120 جمعه 28 فروردین 1394 نظرات (0)

مرکز فوریت های دیجیتال - دیجی 110

تقدیم میکند.

افزونه دانلود از یوتیوب

حتما تاکنون بارها برایتان پیش آمده که خواستین فیلمی را از وبسایت یوتیوب دانلود کنید، همانطور که میدانید سایت youtube.com که مرجع بارگذاری فایل های ویدئویی در جهان میباشد هرگز اجازه دانلود فیلم ها را نمیدهد و کاربران مجبور هستند تنها به صورت آنلاین فیلم ها را مشاهده نمایند.

دی جی 110 که مرکز فوریت های دیجیتال در ایران میباشد تصمیم دارد که روش های مختلف دانلود از سایت یوتیوب را آموزش دهد، در این آموزش ما یک افزونه جدید برای مرورگر موزیلا فایر فاکس معرفی میکنیم که به شما این امکان را میدهد تا به آسانی و به سریعترین شکل ممکن از یوتویوب فیلم ها و ویدیو های مورد نظر خودتان را دانلود کنید.

پس با دیجی 110 همراه باشید...

Youtube Loader نام افزونه و پلاگینی برای مرورگر فایرفاکس میباشد که توانایی دانلود اتوماتیک از سایت Youtube را فراهم می آورد.

نحوه کار افزونه یوتیوب لودر اینگونه است که پس از نصب آن، وقتی شما فیلمی را باز میکنید و نمایش آن فیلم ویدیویی در مرورگر فایرفاکس شما به صورت آنلاین آغاز میشود، در زیر کادر نمایش فیلم دکمه ای به نام download نمایش داده میشود که در صورت کلیک روی آن فرآیند دانلود ویدئو از یوتیوب شروع میگردد.

آموزش نصب و استفاده از افزونه و اسکریپت دانلود فیلم های یوتیوب توسط فایر فاکس

دیجی 110 بازدید : 949 شنبه 22 فروردین 1394 نظرات (0)

آموزشی دیگر از مرکز فوریت های دیجیتال(دیجی 110)

دانلود از یوتیوب به کمک وب‌سایت ClipConverter

  حتماً با وب‌سایت پخش آنلاین فیلم یوتوب (YouTube)

آشنایی دارید. سرویسی که از طرف شرکت گوگل ارائه می‌شود و در آن می‌توانید فیلم ببینید، فیلم آپلود کنید و آن‌ها را به اشتراک گذارید. اگر اینترنت پرسرعت دارید و راهی هم بلد هستید که به سایت یوتیوب دسترسی داشته باشید، می‌توانید بسیار در یوتیوب خوش بگذرانید. در میان این گشت و گذار‌ها در یوتیوب، اگر از فیلمی خوشتان آمد و خواستید آنرا روی کامپیوترتان دانلود کنیدو راه حل ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید بدون نیاز به نصب نرم‌افزار جانبی دانلود فیلم و موزیک را از یوتیوب به راحتی انجام دهید. در ادامه با ما باشید تا شما را در جریان این آموزش قرار دهیم.

۱- به سایت http://www.clipconverter.cc بروید. این یک وب‌سایت قدرتمند است که به شما کمک می کند به راحتی از یوتیوب دانلود کنید.

۲- آدرس کامل ویدئویی را که می‌خواهید از یوتیوب دانلود کنید را به صورت کامل از نوار آدرس مرورگرتان کپی کنید و در کادر طوسی رنگ سایت کلیپ‌کانورتر وارد کنید.

۳- در قسمت Conversion Format می‌توانید ساختار ویدئو را تغییر دهید. مثلاً آن‌را به عنوان فایل صوتی (اگر می‌خواهید از یک کلیپ موزیک ویدئو آهنگ MP3 بسازید) دانلود کنید یا پسوند آن‌را تغییر دهید (مثلاً با تبدیل به MP4 آن‌را قابل اجرا برای گوشی‌های آیفون کنید). اگر هم فایل اصلی یوتیوب را می‌خواهید دانلود کنید تنها کافیست Download را انتخاب کنید. در نهایت روی دکمه Continue کلیک کنید.

دانلود از یوتیوب بدون نرم‌افزار از سایت ClipConverter

۴- در مرحله بعدی می‌توانید کیفیت فیلم را برای دانلود انتخاب نمایید. بسته به ویدئوی اصلی در سایت یوتیوب، ویدئوی انتخابی شما می‌تواند اچ‌دی (HD) یا با کیفیت‌های پایینتر دانلود شود که انتخاب آن در این مرحله امکانپذیر است. در برخی از ویدئوها کیفیت ۴K نیز قابل مشاهده است!

دانلود از یوتیوب بدون نرم‌افزار از سایت ClipConverter

۵- در قسمت File Name می‌توانید نامی دلخواه برای فایل دانلودی خود انتخاب کنید و در نهایت روی دکمه Start کلیک کنید تا عملیات تبدیل فایل آغاز گردد.

دانلود از یوتیوب بدون نرم‌افزار از سایت ClipConverter

۶- پس از اتمام عملیات تبدیل فایل ویدئوی یوتیوب که ممکن است چند دقیقه‌ای طول بکشد، با کلیک روی دکمه Download فایل فیلم شما شروع به دانلود از یوتیوب می‌کند.

دیجی 110 بازدید : 1026 جمعه 21 فروردین 1394 نظرات (0)

 

تفاوت دو تگ مارجین و پدینگ و آموزش کامل هر دو

در ادامه مباحث آموزش مقدماتی css این بار می خواهیم به مبحث کار با ویژگی های padding و margin بپردازیم، با ذکر این مقدمه که استفاده از ویژگی های مذکور در فرم دهی، اسکلت بندی چارچوب کار و طراحی صفحات و قالب های وب، امری فراگیر و تقریبا اجتناب ناپذیر است، به طور مثال برای تنظیم موقعیت بلاک ها، فاصله لایه ها از هم ، نمایش سفارشی محتوای درون لایه ها، جداول و خیلی چیزهای دیگر، از padding و margin و تنظیمات زیر مجموعه آنها استفاده می شود که در ادامه آموزش، به تفصیل راجب آن خواهیم گفت.


ویژگی margin در css
همانطور که از عنوان این عبارت مشخص است، ویژگی margin برای تنظیم فاصله ی حاشیه ها استفاده می شود، به فرض اگر بخواهیم بلاک div اصلی صفحه، از کناره ها و در واقع از تگ body به میزان چند پیکسل فاصله داشته باشد، کافی است برای آن بلاک، مقادیر حاشیه را در قسمت بالا (top)، به میزان مشخصی در یک کلاس (class) یا آی دی (id) تعریف کنیم، به طور مثال:


.main-block{
    margin-top:4px;
    display:block;    
}


به این صورت، بلاک div با کلاس فرضی main-block از تگ body و در واقع از حاشیه های صفحه نمایش، به میزان 4 پیکسل فاصله می گیرد.
مقادیر مربوط به اندازه حاشیه را می توان به چند صورت زیر تعیین کرد، اما مناسب ترین و متداول ترین شیوه در حالت معمول، تعیین مقادیر به پیکسل (px) است.
- تعیین مقادیر به پیکسل (picture element)، به فرض 4px، 0px و... (پیکسل ها مقادیری ثابت هستند)، از واحد px بیشتر برای نمایش محتوا در صفحه نمایش (مانیتور) استفاده می شود.
- تعیین مقادیر به Points، به فرض 2pt، 6pt و... (هر pt برابر 1/72 اینچ است)، از واحد pt بیشتر برای کارهای چاپی استفاده می شود.
- تعیین مقادیر به Ems، به فرض 1em، 0.5em و... (هر em برابر با 16 پیکسل و 12 pt است)، به دلیل قابلیت غیر ثابت و مقیاس پذیر (scalable)، این واحد در طراحی صفحات وب برای گوشی های تلفن همراه و دستگاه های مانند آن مناسب است.
- تعیین مقادیر به سانتی متر (CentiMeter)، به فرض 5cm ، 10cm و...، استفاده از این شیوه در وب، چندان مرسوم نیست.
- تعیین مقادیر به درصد (Percent)، به فرض %10 ، %50 و...، در این حالت اندازه بلاک با توجه به اندازه صفحه نمایش، مقادیری متغیر خواهد بود؛ این واحد نیز در طراحی صفحات وب برای گوشی های تلفن همراه و دستگاه های مانند آن مناسب است.
- تعیین مقادیر به صورت خودکار (auto) و حالت وراثتی (inherit) از بلاک والد.
نحوه تعریف ویژگی margin

ویژگی margin را می توان به دو صورت عادی و مختصر تعریف کرد، در شیوه عادی برای کل جهت های بالا، پائین، چپ و راست به صورت یکجا یا جداگانه، margin تعریف می شود، به طور مثال:


.main-block{
    margin:auto;
}


مثال بالا به این معنی است که مرورگر مقادیر پیش فرض حاشیه را برای جهت های بالا، پائین، چپ و راست در نظر می گیرد.
و یا:


.main-block{
    margin-bottom:4px;
    margin-left:2px;
    margin-right:2px;
    margin-top:4px;
}

و یا:


.main-block{
    margin-left:50%;
    margin-right:30em;
    margin-bottom:20pt;
    margin-top:inherit;
}


و همچنین:


.main-block{
    margin-right:auto;
    margin-left:auto;
}


اما در حالت مختصر نویسی، به جای نوشتن مقادیر و جهت های بالا، پائین، چپ و راست، با نوشتن مقادیر آنها در یک خط، به همان هدف اما با کدنویسی کمتر می رسیم، به فرض:


.main-block{
    margin:10px 15px 20px 25px;
}


اعداد در کلاس فوق، به ترتیب نشانگر جهت بالا (top) راست (right) پائین (bottom) و چپ (left) هستند، در واقع مثال برابر است با کد css زیر:


.main-block{
    margin-top:10px;
    margin-right:15px;
    margin-bottom:20px;
    margin-left:25px;
}


و همین طور مختصر نویسی به صورت زیر:


.main-block{
    margin:10px 15px 20px;
}


برابر است با این کلاس css:


.main-block{
    margin-top:10px;
    margin-right:15px;
    margin-bottom:20px;
}


و همچنین:


.main-block{
    margin:10px 15px;
}


برابر است با:


.main-block{
    margin-top:10px;
    margin-right:15px;
}


ویژگی padding در css

بر عکس ویژگی margin که فاصله دو بلاک یا دو لایه را در صفحات وب تعیین می کند، ویژگی padding میزان فاصله و حاشیه ی محتوای درون یک بلاک را مشخص می کند، به فرض اگر بخواهیم مطالب داخلی یک لایه به میزان 4 پیکسل از کناره های آن فاصله داشته باشد، کافیست برای استایل یا کلاس مربوط به آن لایه، یک مقدار padding در نظر بگیریم، به طور مثال:


.main-block{
    padding:4px;
}


آنچه در مورد ویژگی margin گفتیم، تا حدود زیادی در مورد padding نیز قابل اعمال است، به طور مثال برای تعریف مقادیر جهت های بالا، پائین، چپ و راست به صورت زیر، padding را مقدار می دهیم:


.main-block{
    padding-top:4px;
    padding-bottom:6px;
    padding-left:8px;
    padding-right:10px;
}


و در شیوه مختصر نویسی:


.main-block{
    padding:4px 10px 6px 8px;
}


همانطور که پیش تر گفتیم، اعداد در کلاس فوق، به ترتیب نشانگر جهت بالا (top) راست (right) پائین (bottom) و چپ (left) هستند.
مثال و پیش نمایش آنلاین

جهت بررسی و آشنایی بیشتر با ویژگی های padding و margin می توانید از کد زیر استفاده کنید.


<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>وبگو | حاشیه و نمایش محتوا در css</title>
<!-- http://webgoo.ir -->
<style type="text/css">
body{
    font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;
    font-size:12px;
    direction:rtl;
    margin:0px;
    padding:0px;
    background-color:#333;
    color:#CCC;
}
.main-block{
    display:block;
    color:#666;
    background-color:#CCC;
    height:400px;
    width:400px;
    margin-top:100px;
    margin-right:auto;
    margin-left:auto;
    margin-bottom:10px;
    padding:8px;
}
</style>
</head>
<body>
<div class="main-block">


بر عکس ویژگی margin که فاصله دو بلاک یا دو لایه را در صفحات وب تعیین می کند، ویژگی padding میزان فاصله و حاشیه ی محتوای درون یک بلاک را مشخص می کند.


</div>
<hr />
با تنظیم مقادیر margin-right و margin-left به صورت auto، بلاک div در وسط صفحه تنظیم می شود.
</body>
</html>



 

درباره ما
مرکز فوریت های دیجیتال (دیجی 110) آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما در حوزه رایانه و دیجیتال و آموزش کامل شما
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 52
  • بازدید سال : 1,408
  • بازدید کلی : 184,984
  • کدهای اختصاصی